Kaip įveikti pastovų persivalgymą: savigydos programa. VI žingsnis

KAS TOLIAU?

Dabar, kai jau artėjame prie programos pabaigos, laikas dar kartą save patikrinti. Kitas jūsų žingsnis priklausys nuo individualių pasiekimų. Vertindami savo pasiekimus pasistenkite atskirti persivalgymo sukeltas problemas nuo kitų sunkumų. Kita vertus, svarbu suvokti, kad ir visi kiti dalykai nėra nekintami. Tad prieš sutelkiant dėmesį į šio žingsnio siūlomą atkryčio prevenciją, reikėtų įsisąmoninti, kad pokyčiai tebevyksta. Nors ši programa suardė ydingą ratą, kuris sąlygojo pastovų persivalgymą, prireks dar ilgų mėnesių, kol pavyks pasiekti galutinę pergalę.

PERSIVALGYMO PRIEPUOLIAI

Jei persivalgymo priepuoliai tebėra problema

Jei persivalgymo priepuoliai vis dar trukdo jums gyventi visavertį gyvenimą, turėtumėte rimtai apgalvoti tolesnės pagalbos galimybes. Galimi keliai buvo pateikti savigydos programos įžanginėje dalye. Jei savigydos programa nepadėjo arba padėjo nepakankamai, tai dar nereiškia, kad jūsų problema neišsprendžiama. Yra daugybė kitų galimybių, tad neturėtumėte nuleisti rankų.

Jei problema pasistūmėjo į priekį ar išsisprendė

Artimiausiu metu – maždaug 6 mėnesius – naudokite daugiausiai naudos davusias strategijas. Taip pat reguliariai (pvz., kas dvi savaites) įvertinkite savo pasiekimus.

Neįmanoma pateikti universalių rekomendacijų, kada galėtumėte liautis kontroliavę savo valgymą. Geriausia sustoti tuomet, kai kontrolė taps nebeaktuali. Tačiau neturėtumėte to daryti skubotai, kad vėl netikėtai nesusidurtumėte su faktu, jog tebeturite problemų ar padėtis prastėja. Kita vertus, jei valgote stabiliai ir tinkamai, savikontrolė tampa nebereikalinga.

Žvelgiant į tolesnę perspektyvą, svarbiausia išlaikyti ir tobulinti pasiektus pokyčius.Galima būtų išskirti keturis šio proceso aspektus:

  1. Realūs lūkesčiai.
  2. Mokėjimas atskirti paklydimus nuo atkryčio
  3. Žinojimas, kaip elgtis nesėkmės atveju.
  4. Pažeidžiamumo mažinimas.

ATKRYČIO PREVENCIJA

Realūs lūkesčiai

Žmonėms, įveikusiems pastovų persivalgymą, būdinga tikėti, kad daugiau ši problema niekada nepasikartos. Nors šią viltį galima suprasti, bet ji nėra nei naudinga, nei reali. Į savo valgymo problemą turėtumėte žvelgti kaip į Achilo kulną. Kasdieniame gyvenime su šia problema jau nesusidursite, tačiau gali būti, kad persivalgymas vis dar grės stresinėse situacijose. Bet kokiu atveju turite žinoti, kad problema gali atsinaujinti, ir būti tam pasirengę.

Dar šiems žmonėms dažnai atrodo, kad dabar jie turėtų vėl laikytis dietos ir numesto svorio, nes yra pajėgūs kontroliuoti valgymą. Tačiau, kaip jau buvo minėta, griežta dieta gali vėl sukelti persivalgymo priepuolius, kurie pavers niekais visas pastangas sulieknėti. Jei tikrai turinte antsvorio, pasinaudokite priedu, kurį pateiksime paskutiniame programos įraše. Jame rasite įvairių praktiškų patarimų, kaip numesti svorio. Turėkite galvoje, kad dauguma žmonių mieliau susitaiko su savo svoriu nei tęsia beprasmę kovą prieš savo prigimtį. Kovą, kurios dar niekam nepavyko laimėti.

Mokėjimas atskirti paklydimą nuo atkryčio

Kova su būsimomis problemomis yra efektyvi atkryčio prevencija. Tad labai svarbu išmokti skirti paprastą paslydimą nuo atkryčio. Paslydimas tėra laikina kliūtis, trumpalaikė nesėkmė, tuo tarpu atkrytis vėl sugrąžins jus į pradinį tašką. Taigi šie du terminai turi nevienodą prasmę. Pirmuoju atveju galimi skirtingi pablogėjimo laipsniai. Tuo tarpu kalbant apie atkrytį turimos galvoje tik dvi galimybės – pasveikimo arba ne. Pastarasis mąstymo būdas jums jau pakankamai gerai pažįstamas iš praeities; tai dar vienas mąstymo pagal principą „viskas arba nieko“ pavyzdys. Toks mąstymas labai būdingas nuo pastovaus persivalgymo kenčiantiems žmonėms.

Jei norite sumažinti atkryčio tikimybę, neprilipinkite paslydimui atkryčio etiketės, nes tai gali daryti įtaką jūsų elgesiui. Jei galvosite, kad suklydote, jūs lengvai sugrįšite į teisingą kelią. Jei manysite, kad atkritote, galite paprasčiausiai nuleisti rankas ir dar pabloginti situaciją.

Kaip elgtis nesėkmės atveju?

  1. Stenkitės pastebėti problemą kuo anksčiau.Svarbu anksti pradėti valgyti pablogėjusią situaciją, nes persivalgymo priepuoliai gali dažnėti. Taigi jūsų užduotis laiku sureaguoti į galimą padažnėjimą. Neužsimerkite prieš problemą, vildamiesi, kad pablogėjimas tėra laikinas. Geriau pripažinkite, kad tai yra problema, ir imkitės ją spręsti.
  2. Vėl pradėkite vykdyti savigydos programą. Svarbu tai padaryti kuo greičiau. Būkite pats sau gydytojas. Iš naujo perskaitykite programą ir pradėkite savikontrolę ar kitas procedūras, kurios jums atrodo naudingos. Įvertinkite savo pasiekimus kas keletą dienų. Lengviau įveikti problemas, pradėjus jas spręsti nedelsiant, nelaukiant, kol jos įsisenės.
  3. Išsiaiškinkite streso šaltinius. Galbūt jums bus akivaizdu, kas sukėlė pablogėjimą. Tačiau priežastis gali ir nebūti tokia aiški. Bet kuriuo atveju gerai pagalvokite, kas galėjo sukelti problemą, ir imkitės ją spręsti, kaip nurodyta IV žingsnyje. Ir vėl įvertinkite savo pasiekimus kas keletą dienų.

Šie trys patarimai turėtų padėti jums susidoroti su daugeliu paslydimų. Bet jei nesisektų, nedelsiant ieškokite specialisto pagalbos.

Pažeidžiamumo mažinimas

Jei neįmanoma išvengti visų išorinių stresų, galite tiesiog sumažinti persivalgymo priepuolių, kaip atsako į stresą, riziką. Jums pavyks, jei nesilaikysite dietos, nes būtent dieta ir paskatina persivalgyti. Norint sumažinti persivalgymo priepuolių atsinaujinimo pavojų, būtina visomis išgalėmis stengtis nesilaikyti dietos.

KITŲ PROBLEMŲ SPRENDIMAS

Kaip jau aptarėme anksčiau, dauguma persivalgymo problemų yra susijusios tarpusavyje. Tiksliau jos susijusios su daugeliu kitų sunkumų, tokių kaip perdėtas rūpinimasis išvaizda ir svoriu, depresija, tarpasmeninių santykių problemos. Kaip jau buvo minėta, tarp šių dalykų yra glaudus ryšys. Tad neretai pavyksta išspręsti gretutines problemas, įveikus pastovų persivalgymą. Nors ne visada.

Ši programa negali pristatyti visų įmanomų minėtų problemų sprendimo būdų, tačiau siūlome keletą patarimų, kurie turėtų būti veiksmingi.

Perdėtas rūpinimasis išvaizda ir svoriu

Vis daugiau žmonių šiandien itin linkę rūpintis savo išvaizda ir svoriu. Dauguma jų norėtų atrodyti plonesni ir sverti mažiau. Kai kuriems žmonėms tai tampa svarbiausiu gyvenimo tikslu, kurį jie akivaizdžiai pervertina. Kaip jau aptarėme anksčiau, labai dažnai toks perdėtas rūpestis liudija apie valgymo sutrikimus, tokius kaip nervinė anoreksija ar nervinė bulimija.

Susirūpinimą dėl išvaizdos ar svorio dar labiau sustiprina ir palaiko valgymo problemos. Nekontroliuojamas valgymas tiesiogiai susijęs su antsvorio baime. O ši baimė skatini laikytis įvairių dietų, kurios savo ruožtu pastūmėja į persivalgymą – taip ir sukasi užburtas ratas.

Jei ši programa jums padėjom tikrai pajusite, kad persivalgymo priepuoliai suretėjo. O tai gali savo ruožtu sumažinti rūpinimąsi išvaizda ir svoriu, iš dalies todėl, kad geriau kontroliuojate savo valgymą, kita vertus, dėl pagerėjusios dvasinės būklės ir sustiprėjusio pasitikėjimo savimi. Tačiau ką daryti, jei panašūs rūpesčiai vis dėlto išlieka? Svarbu mėginti visais įmanomais būdais įveikti šį nerimą, kitaip iškils pavojus jūsų pasiekimams: neįmanoma liautis laikiusis dietos, jei bijoma priaugti svorio. Jeo nepavyktų, reikėtų kreiptis pagalbos į specialistus.

Depresija, nerimas ir savigarbos stoka

Kaip jau aptarėme anksčiau, išsprendus valgymo problemoms, depresija ir nerimas atlėgsta, o pasitikėjimas savimi sustiprėja. Aišku, taip nutinka ne visuomet. Jei jums vis dar kyla panašių problemų, ir jos smukdo jūsų gyvenimo kokybę, jums reikalinga profesionali pagalba.

Tarpasmeninių santykių problemos

Į persivalgymą linkusiems žmonėms dėl įvairių priežasčių dažnai kyla bendravimo problemų. Kai kurios šių problemų gali atsirasti dar prieš išsivystant valgymo sutrikimui, o kitos gali būti tiesioginė jo išdava.

Pavykus įveikti pastovų persivalgymą, tarpasmeniniai santykiai keičiasi nevienodai: vieniems žmonėms bendravimo problemų nekyla, kitiems jų išlieka, dar kitiems – prasideda.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s